Powered By Blogger

11 iun. 2021

Viața de toate zilele - George Almosnino
















frumusețea unui vers gol

liniștea mea

sunt un om

contemplând descreșterea diafană într-un apartament oarecare

asemănător unei serii de numere depărtându-se în abstract

când luminile au aerul că au căzut și așteaptă


uneori nu văd mai mult

decât o pată albă

în locul unui cuvânt


această realitate confuză

poate natura cărnii

mă apropie de un păianjen


din cealaltă depărtare cine noaptea

cu multă liniște a vorbit poate

din dragoste pentru tine care ești

rana unui condor

astfel cu o cretă pe podea am tras linii

și printre ele am adormit

se făcea că sunt o figură geometrică poate un punct

când m-am trezit dimineața am vrut să-i povestesc

mamei totul într-o scrisoare pe care i-o datoram de mult

a sunat telefonul și ea mi-a spus visul ei

se făcea că sunt o figură geometrică poate un punct

rare sunt cântecele care mi-au plăcut

faptele lunii palide

sânii unei statui roșii de frig


acum nu se mai poate cârpi nimic

mi-a telefonat și un poet

vremea este instabișă


am nevoie de o întâlnire

poate cu seferis

aseară cineva

poate un călător


aici speriată mână de femeie

iată umbra acoperind ceștile de cafea

seară întinsă ca un elastic

dedesubt un petec de hârtie

scârțâie un scaun se târăște

un câine gras și orb

nori mari margini de pâine

într-o cușcă galbenă

acest bătrân

cu bărbia ascunsă de lavalieră


picături de catran pe marginea ferestrei

două lighioane necunoscute înaintează în cerc


viața s-a mutat înăuntrul ochiului

moartea nu-și revendică iarba

și tace


totul se adună în jurul memoriei

ce beznă în pivnița aceea

cineva fericit își mânca o unghie

cineva prelungea zâmbetul unei scânduri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează