Powered By Blogger

5 iul. 2021

Scrisoare către soare - Ana Blandiana














Mult stimabile astru auriu,

sau, mai simplu, dragă soare,

m-am hotărât să-ți scriu

o scrisoare.


Nu c-aș ști să scriu cine știe ce -

de ortografie mă apucă frica

și mama, când e supărată, zice

că scriu mi-au ca pisica.


Dar am aflat

că numai și numai de tine

depinde cu adevărat

vacanța și vara cât ține.


De-aceea m-am hotărât,

stăpân al vacanțelor școlărești,

să te conving să o lungești

cât de cât;


Să mai stai vreo două luni pe loc,

să rămână vara neschimbată,

iar de-ți va fi greu, ca o răsplată,

iarna poți să nu mai vii deloc.


(Oricum, iarna tu știi doar să strici,

să ne moi ghețușul, să topești nămeții,

când apari tu nu se poate nici

să ma bat cu bulgari cu băieții!)


Sau și mai grozav ar fi - știi cum? -

să țină vacanța-acum vreo zece ani.…

pentru școală, iarna, frig, oricum

e destulă vreme când vom crește mari.


Sigur, tu poți să alegi oricare

dintre căile de care eu îți scriu,

doar să crească puțintel vacanța mare

și să-nceapă școala mai târziu.


Tare-aă vrea să știu ce-o să urmezi,

dar cum sper că te-am convins un pic,

îți aștept răspunsul și semnez

eu și cu pisoiul Arpagic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează