Powered By Blogger

5 iul. 2021

De-a baba-oarba - Marin Sorescu
















Hai să credem tot ce spunem,

e un joc foarte frumos.

Tu sa-mi spui: "Te iubesc"

și eu sâ mă bucur copilărește,

de parcă mi-ai fi dăruit un briceag

cu prăsele de os.


Să-mi spui curat

tot ce cugeți tu

despre vecini, despre univers

și despre ploaie;

sau să nu-mi spui nimic

și toate gândurile mele să deie din cap

că așa e.


Iar eu să-ți spun:

"Pe unghia asta tu ai un lac adânc

și pe toate celelalte câte o mare.

Dacă miști printre zilele mele,

poți stârni Niagare."


Și până seara din cuvintele mele

să crească o iarbă înaltă

care să-și scoata colțul din cer,

în vârf cu pământul nostru,

ori cu vreo sămânță de stea.


Și tu să crezi în iarba mea.

S-o crezi pe toată, orbește.

Și eu să cred în urma ta cu un pas,

Cavalerește.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează