Powered By Blogger

18 aug. 2021

Femeia - Adrian Păunescu












Noi între noi nu ne vom pierde

cât suferim şi ne iubim

cât fosta noastră foaie

verde e lemnul patului intim.


De unde-atâta foaie verde

în toată viaţa noastră gri,

când se usucă şi se pierde

iubirea nopţii, peste zi.


Femeie, tragica mea ţintă,

Femeie, singurul meu dor,

apari, în noaptea suferindă,

dispari, în ziua tuturor.


Asupra ta le-arunc pe toate

când nu mai pot să le suport,

între curaj şi laşitate

ajung la tine ca-ntr-un port.


Şi-ţi dau ce-i rău în ziua mare

ca să înveţi să-ţi ieşi din minţi,

să uiţi de noaptea fară zare

când te-am luat de la părinţi.


în ticăloasele oferte

din toată viaţa de bărbat,

eu cum să-ncep cu foaie verde

când tot copacul s-a uscat?


Ca pe o marfa oarecare

te manevrez şi plâng, apoi,

și, uite, singura salvare

e că murim încet, în doi.


Îmi eşti obsesia şi tema

și soarta care mi s-a dat,

dar, vai, eternă e problema

dintre femeie şi bărbat.


Tu eşti trufia mea umilă

când noaptea vin spre-a te iubi,

dar te omoară, fară milă,

iubirea mea de peste zi.


Şi un blestem străvechi te leagă

de mine, să nu poţi scăpa

și, vai, fiinţa ta întreagă

se află în puterea mea.


Te chem când stelele sunt coapte

și parcă se vor desfrunzi,

Femeia mea de peste noapte,

Femeia mea de peste zi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează