Powered By Blogger

18 aug. 2021

Nemuritorii - Alexandru Andrieș

















Se-ntîmplă ceva în jurul meu

și nimeni nu vrea să-mi spună

în spatele fiecărui cuvânt

se-ascunde cel puţin o minciună...

o fată-mi spune că mă iubeşte,

alta nu-mi spune, dar vine,

însă azi e azi şi mâine nu ştiu

dac-o să mai fie cu mine...


Şi poate de-aia vrem din când în când

să devenim nemuritori,

e-uşor: ne trebuie doar două baterii

și-un pumn de tranzistori

căștile pe urechi, volumul la maxim,

contactul cu lumea s-a rupt

pășim pe chitare, afară e soare

și norii sînt dedesubt.


Mama mea deja e batrână,

și mai bătrân tatăl meu,

vorbesc cu ei o dată pe săptămână,

ei se gândesc la mine mereu...

au să-mi spună tot ce se-adună,

își repetă lecţia-n şoaptă,

dar uită tot cînd telefonul sună,

deși doar asta aşteaptă...


Şi eu fug şi cânt şi lumea aplaudă

și sunt nemuritor pentru-un ceas,

o fată m-aşteaptă lângă cortină,

stă-n picioare şi n-are glas...

sărutările ei ning ca zăpada

căzută de Anul Nou

peste buzele mele, peste mâinile mele,

peste cicatricile primite cadou.


Hei, prietene doctor,

ajută-mă, te rog:

nu vreau să mă doară măseaua,

nu vreau să ajung olog!

Hai, ia-mă la tine acasă

și pune-mă într-un borcan,

și lasă-mă să mă odihnesc

măcar un an!


Prietenii mei sunt aşa de puţini

încât au devenit transparenţi:

trec prin pereţi atât de senini,

de câte ori îi strig sunt absenţi

primesc acasă fel şi fel de scrisori,

plicuri cu frunze uscate,

scrisori frumoase, scrisori zăpăcite,

scrisori absolut disperate...


Dar eu nu stau să răspund la scrisori

câ timp suntem nemuritori:

doar fricoşii cumpără plicuri şi timbre

și stau şi răspund la scrisori

prietena mea de azi nu-i acasă

și nici la servici n-am găsit-o;

mama ei m-a-ntrebat cine sunt...

nu-ţi fă probleme, iubito!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează