Powered By Blogger

15 sept. 2021

Mi-e milă - Tudor Arghezi















Nu mi-e milă de ajuns să iubesc viaţa făpturilor tale,

pe care le-ai facut ca să le ucizi.

Mi-e milă, omule, de tine.

Mi-e milă de copiii tăi plăpânzi.

Mi-e milă că te istoveşti muncind.

Mi-e milă de caii care cad subt povară.

Mi-e milă de câinele pribeag.

Mi-e milă de păsările care plâng iarna în codrii îngheţaţi.

Mi-e milă de cerbi, căprioare şi iepuri ucişi de omul de care mi-e milă.

Mi-e milă de vita blândă, faţă-n faţă cu ucigaşul topor.

Mi-e milă de stejarul doborât din rădăcina lui.

Mi-e milă de toată carnea, de toată vlaga, de toată slăbiciunea.

Mi-e milă de tine, canalie perfidă -

javră cu inima seacă şi cu creierul murdar.

Mi-e milă şi de tine, înfumurat şi prost.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează