Powered By Blogger

16 oct. 2021

Balada vorbelor mărunte - Francois Villon

















Ştiu musca-n lapte foarte bine;

ştiu omul după cum se-mbracă;

ştiu timpul rău de când senin e;

ştiu pomul sec din poama seacă;

ştiu arborele după cracă;

ştiu că e la fel tot ce e viu;

ştiu ce e munca şi ce-i joacă;

ştiu totul, doar eu nu mă ştiu!


Ştiu haina după cum îţi vine;

ştiu pe călugăr după floacă;

ştiu, după rob, pe cel ce-l ţine ;

ştiu hoţul de cum dă din fleancă;

ştiu, după chip, pe grăsuliu;

ştiu totul, doar eu nu mă ştiu!


Ştiu calul şi măgarul, bine;

ştiu şi ce duc şi ce-i apleacă;

ştiu bine care-s curviştine;

ştiu cum să socotesc pe-abacă;

ştiu că visarea e buimacă;

ştiu Hus de ce-a fost ars de viu;

ştiu pe toţi cei ce vin şi pleacă;

ştiu totul, doar eu nu mă ştiu!


Închinare:


Ştiu totul, Doamne-n mintea-mi seacă;

ştiu orişiunde cum să fiu;

ştiu moartea ce poate să facă;


Știu totul, doar pe mine nu mă știu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează