Powered By Blogger

8 oct. 2021

Fata morarului - George Coșbuc









Sub plopii rari apele sună

și plopii rari vâjâie-n vânt,

iar roata se-nvârte nebună!

Eu stau la covată şi cânt,

dar singură nu ştiu ce cânt,

și-n ochii mei lacrimi s-adună.


Aşa-i de-ntuneric afară 

din cer un iad până-n pământ.

Eu cânt tot un cântec d-aseară

și-aşa mi-e de silă să-l cânt,

și tremur şi n-aş vrea să-l cânt,

Și-l tac, dar nevrând îl cânt iară! 


O, stânge-te, lampă, te stânge!

Că brâul de-ncins mi-a fost lung,

dar brâul meu astăzi mă strânge,

la copcii cu greu îl ajung!

Aşa de cu greu îl ajung,

Și-n copcii el trupul mi-l frânge!


Dormi, mamă, dormi, draga mea mamă,

să nu-ntrebi de ce nu dorm eu!

Obrazul ascuns sub năframă

e martur păcatului meu.

E martur amarului meu:

Tu n-ai băgat încă de seamă!


Sub plopii rari apele sună,

și plopii rari vâjâie-n vânt,

scot hohote parcă să-mi spună,

în râs, ce nemernică sânt!

Ce rea, ce nemernică sânt,

Iar apele-mi strigă: Nebună!


O, macină grâul mai bine

și-învârte-te, roată, mereu!

Că lumea se-nvârte cu mine,

și vreau, şi eu nu ştiu ce vreau!

Ba lasă, că ştiu eu ce vreau:

Aş vrea să fiu, roată, supt tine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează