Powered By Blogger

8 oct. 2021

Redevenim copii - Adrian Păunescu









Reînfloreşte lemnul porţii

pe unde pleci, pe unde vii,

în faţa dragostei şi-a morţii,

noi toţi redevenim copii!


Norocul veşnic să te bată

că iar mă simt adolescent,

trăind o lecţie uitată,

incorigibil repetent.


Şi uite pleci fară nădejde

și mi te rupi adânc din piept

Şi carnea mea îmbătrâneşte

cu-ntregul timp cât te aştept,


Şi când te-ntorci din întâmplare

în faţa ta mă plec umil

și cu-o mirare foarte mare

te văd şi redevin copil.


Îmi eşti când soră şi când mamă,

iar când te pierd eşti fata mea,

mereu tăcerea mea te cheamă,

mereu tu eşti altcineva.


Pe drumul meu podit cu zaruri,

la intersecţii mai rămân,

ca un copil ce-aşteaptă daruri,

dar toţi ceilalţi îl cred bătrân.


Sunt cel ce mai nimic nu ştie

din tot ce-i aducea folos,

iubirea e-o copilărie

din care-nvăţ să mor frumos.


Versuri din volumul Manifest pentru mileniul trei, 1986

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează