Powered By Blogger

15 oct. 2021

Îmi port pustiu prin noapte pasul meu - Mihail Lermontov












Îmi port pustiu prin noapte pasul meu

pe drumul cu pietriş lucind la stele.

S-apleacă peste lume Dumnezeu

și stau de vorbă stelele-ntre ele.


Solemn e cerul, minunat mereu!

Pământul doarme-n ceaţă azurie.

De ce mi-e sufletul atât de greu?

Aştept ceva? Păreri de rău să fie?


Păreri de rău? De ce? În van sunt toate!

Și de la viaţă ce-aş mai aştepta?

Vreau numai linişte şi libertate.

S-adorm adânc, s-adorm, să pot uita!


Dar nu vreau somnul de mormânt să-mi fie!

Să dorm pe veci şi totuşi pieptul meu

să fie încă plin de vlagă vie

și să se-nalţe răsuflând mereu.


Și zi şi noapte-auzul să-mi dezmierde

un cântec de iubire lin şi clar

și să foşnească-ntr-una, veşnic verde,

deasupra frunţii mele un stejar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează