Powered By Blogger

19 oct. 2021

Ochiul al treilea - Nicolae Dabija











Îmi vine din ce în ce mai greu

să deosebesc primăvara de rai, lacrimile de stropi

amețitor, amețitor se-nvârt în jurul meu

lucrurile văzute cu al treilea ochi.


Tot mai greu mi-i, nu pot distinge

urzica pictată - de urzică,

în ea văd o minge-n altă minge

și mingea cea mai mare e-n mingea cea mică.


Plouă cu semințe, fără puteri

le măturăm și le ardem, pe câmpul arat...

Dar ce-am văzut cu ochiul-al-treilea ieri

va fi doar mâine cu adevărat.


Ierbile, munții ne seamănă nouă,

norii, frunzele - la fel;

e parcă pace, parcă plouă

în viitorul spionat de el.


Toate lucrurile făcute cu ochii închiși

le duc la capăt cu el; un corb

bătrân, îl văd tânăr peste caiși

cu ochiul al treilea, care nu-i orb...


De la un timp, din ce în ce mi-e mai greu

să deosebesc realul de vis, ceara din lună de ceara din plopi -

amețitor, amețitor se-nvârt în jurul meu

lucrurile văzute cu al treilea ochi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează