Powered By Blogger

1 oct. 2021

Sărăcia - Pablo Neruda











Vai, nu vrei…

te înspăimântă sărăcia…


Nu vrei să mergi

cu încălţămintea ruptă la piaţă,

şi să te întorci cu îmbrăcămintea învechită.


Dragostea mea, noi ne iubim,

aşa cum iubesc bogaţii, mizeria.

Noi o vom nimici

ca pe o măsea stricată

care muşcă de veacuri inima omului.


Dar nu vreau

să te temi de sărăcie!

Dacă, din vina mea, sărăcia

va bate la poarta casei tale,

dacă te va văduvi

de condurii tăi auriţi,

să nu te văduvească de râsul tău,

care este pâînea vieţii mele!


Dacă nu poţi să-ţi plăteşti locuinţa,

du-te cu pasul mândru la muncă

şi gândeşte-te, dragostea mea, că eu te aştept

şi că, împreună,

noi suntem cea mai de preţ bogăţie

care s-a strâns pe pământ vreodată.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează