Powered By Blogger

3 nov. 2021

Curgea Siretul liniștit - Duiliu Zamfirescu












Trecuse toamna gânditoare

pe râpi, prin garduri, peste vii,

și închinase toate celea

aceleiași melancolii.


Departe, pe întinse șesuri,

curgea Siretul liniștit,

sub zbor de păsări călătoare

călătorind spre răsărit.


Înaltă, mișcătoare dungă,

ce-abia te vezi pe cer senin,

câte speranțe zbor cu tine

ce primăvara nu mai vin!


O umbră goală, trecătoare,

viața noastră pe pământ!

O pasăre ce pleacă toamna

descurajată, fără cânt,


Și nu mai vine, nu mai vine,

căci tinerețea-i o poveste

pe care noi o știm c-a fost,

dar niciodată-o știm când este.


O toamnă, scumpa mea suroră,

te-ai dus și tu, ca orice bine,

și noi rămas-am să te plângem

cu alți nenorociți ca mine.


Eu m-am deprins de mult cu toate,

și trist, în sufletu-mi m-am strâns,

dar viața e așa de crudă

încât și astăzi încă-am plâns:


O amintire de durere,

un biet amor ne-mpărtășit

ce ca și toamna, ca și toate,

s-a dus și nu a mai venit.


Și care azi, sub umbra tristă

a tinereții apunând,

mi-a răsărit în amintire

mai dureros ca orișicând.


(1893)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează