Powered By Blogger

1 nov. 2021

Lacrimi pentru tatăl învins - Adrian Păunescu














Unde vă duceți, puteri părinteşti,

și tot vă stingeți mereu,

tată, ce faci de ce-mbătrâneşti,

frate mai mare al meu?

       

Când eu eram mai tânăr şi tata era tânăr 

jucându-se cu mine ca-n basme şi minuni,

el mă purta pe brațe şi m-arunca pe umăr 

sau ne trânteam prin iarbă ca doi prieteni buni.


Era bărbat puternic, intra cu sacu-n moară 

nu-l speria nimica, avea puterea sa,

și mă-nvingea la luptă în fiecare vară 

și protector şi tandru spre mine surâdea.


Dar a venit o toamnă cu mult porumb de lapte,

dar a venit o toamnă cum n-aş mai vrea să văd,

în mine era ziuă, în tata era noapte.

Şi-a  început al vârstei neînfrânat prăpăd.


Noi ne jucam de-a trânta stând umăr lângă umăr 

și l-am simțit că pică sub umărul meu stâng 

și-am înțeles că tata, de-atunci nu mai e tânăr 

și-nvingător în luptă, am început să plâng.


Ca un copil sub mine voia să se agațe 

de-un umăr mai puternic ca să nu-i fie greu 

și îmi venea să urlu şi-apoi să-l port pe brațe,

tu, iartă-mă de toate, părinte bun al meu.


A fost cea mai cumplită şi cea din urmă trântă,

lătrau în depărtare şi-n sângele meu câini,

am ajutat făptura părintelui meu sfântă,

și lacrimi de iertare îmi şiroiau pe mâini.


Aş vrea să se întoarcă iar vremea minunată,

când tu în bătălie mă învingeau uşor,

mai bate-mă odată şi fii puternic, tată,

că tu crescând în vârstă şi eu încep să mor.


Îndreaptă către ceruri puternicul tău umăr,

ru, care-n biruință mai cald  mă ocroteşti 

învinge-mă în luptă, să cred că mai eşti tânăr,

așează-mă  sub  brațul  tutelei  părinteşti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează