Powered By Blogger

15 nov. 2021

Umbră - Guilaume Apollinaire

















Iată că iarăşi m-aţi năpădit,

amintiri despre camarazii de arme, morţi în război,

măslină a timpului,

amintiri devenite astăzi un tot întreg,

precum un tot întreg sunt blănurile unui mantou,

cum miile de răni devin un singur articol de ziar.

Sumbră, imperceptibilă aparenţă ce şi-a luat

forma instabilă a umbrei mele;

un indian în veşnică pândă;

umbră, vă târâţi spre mine,

mai mult, însă, nu mă auziţi,

n-o să mai cunoaşteţi cântecele pe care le cânt.

O, destinule!

Astrul ceresc să vă aibă-n pază, multiplă umbră,

că n-o să mă părăsiţi niciodată,

fiindcă mă iubiţi

și dansaţi în soare şi nu faceţi colb.

Umbră-cerneală a soarelui.

Umbră-scris al luminii mele.

Arsenal de regrete.

Un zeu umil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează