Powered By Blogger

15 nov. 2021

Peste veacuri - Mihai Beniuc

















Eu n-am dansat în jurul vițelului de aur

și prea puțin îmi pasă că-n lume trec boem;

pun mai presus de toate o ramură de laur

și mai presus de lauri un viitor poem.


Da, șmecherii vor spune că-i imbecil să lupți

adulmecând în vreme cu Idealu-n frunte,

cu visuri svăpăiate și cu nădragii rupți.

Când s-ar putea să nască un șoarece din munte.


Ci eu, cu pălăria trântită pe-o ureche,

trec fluierând un cântec pe drumul îndrăzneț,

privind cum după mine, bolnavă, lumea veche

se surpă din temeiuri, într-un apus măreț.


Tai brazdă prin desișuri de îndoieli și-arunc

cu buzduganul vremii hotar departe-n vreme;

va merge neamul ăsta spre el din tată-n prunc

și veșnic mai departe hotarul o să-i cheme.


- Iar eu, de mult sub țărnă, în fiecare an

în primăvara blândă voi răsări în zori

și bucuros de jocul vieții năzdrăvan

le voi zâmbi la toate în chipul unei flori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează