Powered By Blogger

20 dec. 2021

Iarnă a iernilor - Adrian Păunescu











A venit iarna ca un pârjol, 

brațul lui Venus flutură gol, 

a venit iarna ca nefiind, 

vâjàie-n oameni asprul instinct.


Iarnă a lumii, inima mea, 

mai mult eşti searbădă decît eşti rea.


A venit iarna fără-a veni, 

ninsori absurde şi timpurii, 

globule albe, leucemii. 

A venit iarna peste pământ. 

Şi eu copii-mi aud plângând,


Halucinantă plângerea lor, 

mă bate-n inimă până când mor.

Mă fac a nu ști și parcă zburd, 

cine mă vede mă crede surd.


Dar înăuntru eu gem constrâns,

de-atâta iarnă, de-atâta plâns.

A venit iarna, fierbinte ger, 

ninge cu inima mea dinspre cer.


Cristalu-şi flutură dinspre cocoși, 

morții îngheață-n pământ voioşi.

A venit iarna, iarna s-a pus, 

ca o poveste a celor ce nu-s.


Ca o poveste despre povești,

cum te-ai vedea dacă brusc nu mai eşti.


Iarnă a iernilor care ne culci,

amărăciune-a stafidelor dulci.

Vai, câte inimi zadarnic bat

într-un decembrie încercănat.


Mai vin copiii de pe la școli,

mai auzim că bătrânii au boli,

viață amară, cum ne mai cerni,

anul întreg să ne fie de ierni.


Venus să-şi fluture mâneca trist, 

peste un glob pământesc conformist.

A venit iarna ca un pârjol,

și se împuşcă martiri pentru pol.


Cine s-a dus, e bun dus şi s-a zis,

dosarul lumii este închis.


Peste pământul rece și mic,

iarna aduce fulgi de nimic,

cât o să țină, ce va mai vrea 

iarnă a iernilor, inima mea?


1976

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează