Powered By Blogger

11 dec. 2021

In amore - Felix Aderca














De când te știu, Iubire!...

Eram doar un copil de ceară,

o-nflorată mlădiță subțire -

un nor pe cer de seară.

De când te vream!... Deși

din suflet

fâșii

mi-ai smuls -

deși

gonitu-mi-ai fără răsuflet

al vinelor puls.

Ții minte?

Te-așteptam sub meri

să vii; te-așteptam să-mi ceri

iubiri,

iar eu nătâng îți dam gândiri

îți dam dureri.

Același sunt, tot eu!

Nu râde că-s atât de mare și de greu

că port pe umăr universuri,

că sunt ateu

și că scriu versuri.

Cum te uitasem!...

Cum

mă rupse viața din mătasea

firelor ce împletiseși

când sub mărul de la drum

inimii urziseși

casa.

Te uitasem! Dintr-odată

mintea se urcă pe scara înțelegerii

și roată

ochii și-i făcu...

O! Cât mă duru!

De ce nu te-am avut atunci

să-mi arunci

în ochi un pumn de pulbere -

umanele munci

în beznă să se spulbere.

Să fi orbit.

De ce-am ghicit

că vilele pe culmi de munți

cu ninse frunți,

că imensele punți

zvârlite pe-ntinderi de apă -

(probleme de-oțele

făcute să-ncapă

în fantastice schele)

c-armonica-nvârtire

a roților ce zdrumică atomul,

ce sfredelă pământ,

ce ține omul

pe fire

de vânt

sunt picături de sânge, supte

de mizerie, ventuza

ce și-a prins în inimi buza

să se-nfrupte,

sunt morți

de foame, ce-au deschis

spre vis

ale cugetului porți.

Cum n-am putut să smulg din căngi

demonicul ciclon de răzvrătiri!

L-aș fi dezlănțuit cu crăngi

din vârf de munte

să spulbere umanele duhniri

târâte de pământ -

să lunece pe imensitate

doar aripa de vânt -

o punte

pe eternitate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează