Powered By Blogger

17 dec. 2021

În pădure - Vasile Copilu-Cheatră

















Soarele se uită pe furiș,

în padină la zmeuriș, 

se pritocesc zâmbind la soare,

coacăzele acrișoare 

iar murele de-atâta must

îmi fac cu ochiul să le gust.


Toamna mai stă închisă ca-ntr-o cușcă,

o veveriță din alune mușcă. 

Ne cheamă Sabinuțele la mure,

că n-are cine fraga de pe buze să le-o fure. 

O, cum m-aș duce după ele,

de nu mi-ar fi anii obiele.


Şi-atunci le spun că murele sunt acre, 

că ieri m-am săturat de moacre,

că am de lucru la poem

și nu-l voi încheia, mă tem 

până ce cu soarele ne mai întâlnim,

să vreau să-l țes în stih ca în chilim.


Cu cât găsesc motivele mai mult, 

cu-atâta toamna o ascult,

cum cuprinde codru-n brațe ca În clește, 

ca o șopârlă care năpârlește 

și bate singură la ușa mea, 

ca-n fruntea mesei vrea să stea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează