Powered By Blogger

7 dec. 2021

Sub ofilirea vechilor gutui - Mircea Micu

 















Îmi speli cămășile ce mi-au rămas,

în vis le speli cu spumă de stamină,

tu ești tăcută, noaptea n-are glas

și stelele-s înalte și sublime.


Nesomnul tău e insomnia mea,

sudoarea ta înalbăstrește cerul.

Cade din când în când câte o stea

și-mi vâră-n colțul inimii jungherul.


Sub ofilirea vechilor gutui

tu duci cămăși în gerul de afară.

Pe sfoară cu bătrâne mâini le pui

de parcă le-ai spălat întâia oară.


N-ai somn și dinspre tine, noaptea, vin

la geamurile mele-nstrăinate

păsări de taină poposind puțin

cu ochi de lacrimi și de nestemate.


Nu-mi mai spăla cămășile rămase

relicve triste într-un cuib de dor,

mâinile tale de leșie roase

le simt arzând pe trup tulburător.


Mai bine stai cu ochi pierduți în noapte

și cheamă-mă la sânul tău de lapte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează