Powered By Blogger

1 dec. 2021

Țârii mele (1961) - Victor Tulbure

 










Potecile mi se aștern în cale.

Sub paşii mei noi drumuri se întind

mă-nalţ în piscul frumuseţii tale,

o, ţara mea, adâncul să-ţi cuprind.


De pieptul tău când îmi lipesc obrazul,

bătaia clipelor să o ascult,

auzul meu îţi desluşeşte glasul

ce din strămoşi ne vine de demult.


Atâta soare e şi-atât de bine

sub cerul tău blajin, primenitor!

În tine m-am născut, trăiesc în tine

și pururea de tine mi-este dor.


Te simt zvâcnind în ierburi şi în muguri,

în fiecare sondă de ţiţei.

Cu freamătul pădurilor mă bucuri,

ca pe un copil, de mână tu mă iei.


Şi-mi dărui mie boarea primăverii,

pe câmp îmi faci să crească grâu-nalt.

Tu pâinea-mi rumeneşti în ţestul verii,

pe prispă îmi aşterni culcuşul cald.


La praznicul culesului de struguri,

te desluşesc şi-n plopii din amurguri.

Îmbii cu cofe pline anii mei;

și-n părul dragei, şi în ochii ei.


Când pleci din bărăganele arşiţei,

cu turmele spre munţi, cântând din nai.

Unchieş mi-l dai pe baciul Mioriţei

și-mi sui poemul p-un picior de plai.


Aprinzi o stea de flăcări pe cupole,

în orice cărămidă pui un cânt.

Pe schele urci cu Meşteru' Manole

și zidul nu se surpă la pământ.


Sub colţul ierbii m-oi culca odată,

cu holda ta m-oi contopi deplin.

O viaţă doar pe lume ne e dată,

chiar viaţa de ţi-o dărui, e puţin.


Oriunde-aş fi, te întâlnesc în cale,

o, ţara mea, cu tâmple de argint!

Mă-nalţ în piscul frumuseţii tale,

te apăr, şi te laud, şi te cânt.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează