Powered By Blogger

17 dec. 2021

Visul unei nopți de iarnă - Nichita Stănescu















Apărea în stele dințate

chipul tău de atunci, numai contur.

Nopțile mele, în nopțile mele.

 

Stam lungit pe zăpată, privirea

îmi hoinărea printre cetini, în jur,

și nu mi-era frig. Dimpotrivă,

abuream tot ca o pâine albă.

 

Stelele mă priveau curioase.

O, tu, carne a mea, visătoare,

o, voi, fosforescentelor oase!

 

Tot viitorul călătorea, călătorea,

de sus, de sub norii cei nevăzuți,

pe fulgii cei albi, căci ningea,

dragostea mea i-apasă, apasă,

și ei mi se topeau în răsuflare.

 

Pân la genunchi mi s-ar fi scufundat piciorul,

dacă-aș fi vrut să calc peste gheață,

până la cât mi-ar fi intrat mâna,

de-aș fi voit să mă sprijin mai bine

de trunchiul bradului de lângă mine.

 

Dar eu abuream trântit în zăpadă

ce se topea, mi se topea sub trup.

 

Apoi se topea pământul și piatra,

și m-aș fi agățat de cer,

dar mi-era teamă că-l rup.

 

Astfel ajungeam în fundul pământului

tăind, cu trupul, un con de vulcan.

 

Stelele, capete fără tupuri,

mă iubeau, lunecând simultan

pe-o secundă cât ora, pe-o oră de-un an.

 

E iarnă, și eu stau întins, pe sub cetini,

și miezul de lavă îl iau și îl pun

sub creștet, și tot nu adorm.

 

Și întruna,

din mine spre tine râsar și apun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează