Powered By Blogger

15 dec. 2021

Zi de toamnă - Nina Cassian

















Soarele în nori se-ascunse,

vântul freamătă deodată

ca o ciută printre frunze,

și din norii negri, iată.

Ploaia începu să cadă.


Primul strop, ca o alică,

m-a izbit pe brațu-ntins.

Altu-acum pe frunte-mi pică,

altu-n geană mi s-a prins.

Parc-ar face dinadins.


Aș rămân-n ploaie, afară,

dar e molcomă și rece.

Nu-i ca ploile de vară.

Asta-ncepe și nu trece

doar cât numeri pân-la zece…


Intru-n casă. Iau o carte.

(Gata-i lecția, de mult.)

Și cu cartea-n față-ascult

ploaia, cum în geamuri bate.

Mai aproape, mai departe…

 

Dac-o ține tot așa,

mâine, când mă duc la școală,

ud, asfaltul-n calea mea,

ca-nvelit în poleială

de argint, îmi va plăcea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează