Powered By Blogger

9 ian. 2022

Adio la prieteni - Radu Stanca

















Fac reverența cuvenită

și mă retrag din adunare.

O altă umbră mă invită.

Stimate umbre, salutare!


Nu încercați la despărțire

să-ncrucișați cu mine spada.

De-acum las totu-n părăsire, 

de-acum am rupt-o cu balada.


Rămâneți, cum sunteți, la mese

și nu vă pierdeți dispoziția.

Nici unuia că plec nu-i pese

nu-mi luați în seamă dispariția.


Eu merg acum în altă parte, 

la alt banchet, unde-i mai bine

mă duc la chef cu doamna moarte.

Acolo se petrece bine.


Acolo se servesc bucate

ca-n altă parte nicăirea.

Tăceri de foc nenumărate.

Grimase ce-nspăimântă firea.


Dar la sfârșit amfitrioana

ea însăși îți servește vinul

care-ți deschide larg Nirvana.

Care-ți alină-n chinuri, chinul.


Deci, reverența obișnuită

și mă retrag din adunare!

O altă umbră mă invită.

Stimate umbre, salutare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează