Powered By Blogger

18 ian. 2022

Aproape - Marin Sorescu














Cum ni se aseamănă scrisul,

e ceva aproape mistic,

nu deosebesc mâna mea de a ta.

Iată, trec pe curat curentul iscat atunci

între cele două pahare din care-am băut nițel soc,

eu parcă stăteam pe un câine-manșon, din greșeală,

cuminte manșon,

dar mereu mă temeam c-o să mă muște scaunul.

Primeam mesajele tale ca din străinătate,

când aștepți poșta să-ți aducă vești

și parcă eram într-un vis,

când vezi pe cel care-ți scrie scrisoarea,

ba chiar dacă vrei, poți să-i atingi genunchiul,

dar numai atât.

N-am fost învățat cu răsfățul

și nici nu mi s-au spus multe,

din câte aș fi meritat,

pentru că nici eu n-am spus multe,

am mers pe subînțelesuri

am trăit din subînțelesuri

și cuvintele tale îmi veneau atât de bine,

aș fi vrut să le probez în oglindă

ca pe o haină scumpă cu care nu-s deprins.

Cu tine am renunțat și eu la reținere,

am dat drumul la băierile sufletului.

Da, și pe mine mă dor rărunchii de dor

(tu ai scris asta, eu am scris-o?)

Și conjugările verbelor tale

îmi încărcau și-mi descărcau ochii.

Unde suntem noi? Și unde-o să ajungem?

În cimitir există coșuri de gunoaie,

ca și când cei de dedesubt,

de sub noi,

ar avea ore fixe, când vin să arunce resturile de viață.

Dumnezeu să-i odihnească și pe ei

și pe cei care caută în calupurile cimitirului,

liniștea unui foc lăuntric. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează