Powered By Blogger

2 ian. 2022

Fata lui Codru-Împărat - Anișoara Odeanu













Drumul meu nu se va opri niciodată în cursa vulpii roşcate 

pașii mei dansează mai uşor decât paşii iezilor albi 

versurile mele nu le-a scris pe cer nici un curcubeu 

dar mâine vor ști să le fluiere mierlele toate. 


Tristeţea mea cântă cu vântul prin văi 

nimeni să n'o plângă. Noi trăim după legea noastră. 

După aceea vom râde, căci iată pe poteci îndepărtate 

coboară din munţi spre oraşe, negustorii cu obiecte colorate. 


Iubitul meu e frumos şi liber. E prieten cu cerbii şi luna 

pe noi nu dragostea ne leagă, ne leagă pădurea 

și pădurea are legile ei aspre şi grele. Niciodată legământ 

făcut sub bolta ei, nu s'a putut desface. 


Dansul meu nu face nimănui nici un rău 

dar într'o seară când obosită fi-voi foarte 

potecile vor şti că am plecat spre Soare-Apune 

să-mi sting culorile cu fluturii de aur 

în văgăuna Negurilor Moarte.


Versuri di publicația “Universul literar”, 11 februarie 1939

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează