Powered By Blogger

2 ian. 2022

Șah - Anișoara Odeanu

















Sunt obosită, foarte obosită 

de marea sărbătoare care mi-a fost viaţa. 

O, fac în mine miile de oboseli 

ale tuturor oamenilor care au fost regi 

regi sumbri, lenţi, atotcunoscători 

într’o mare tablă de şah cu jocuri nesigure. 


Toate înţelepciunile le-am cunoscut, Doamne, 

toate, zadarnice, s'au făcut nevăzute 

mi-a rămas una singură, ultima înţelepciune, 

aceea care doreşte liniştea - liniştea lucrurilor nenăscute. 


Nimeni nu m'a înfrânt, dar dincolo de lupte 

se’ntinde oboseala tuturor drumurilor 

spre toate apele, spre toate stelele. 

Nimeni nu m'a înfrânt, dar aripile mele sunt atât de largi 

viața le însângera, ca pe vulturi zăbrelele. 


Spune-i morţii, Doamne, să-mi dea neagra hermină 

pe care o dăruieşte tuturor învingătorilor -

niciodată prinţ mai gingaş, cu faţa mai senină, 

nu va aluneca apoi, în primăveri, pe drumul norilor. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează