Powered By Blogger

23 ian. 2022

Noapte - Felix Aderca














Pe masa noastră

farfurii de nea

și un pahar ce ține loc de glastră

în care-și cată

draga mea

culcuș privirea ta albastră,

în plafon un fulger circonflex

cu o scânteie fină

la mijloc, sparge prin reflex

o farfurie-n propria-i lumină. 

Pe o estradă mică

un pian

acompaniază zgomotos și van

din laută melodia care pică. 

În capul meu a fiert un must

de abundență și căldură

și parc-aș vrea din ura

sărată să gust.


O, de-ai ști

sunt clipe fumurii

când viermele din teastă ar iubi! 

Să nu foșnești din rochii.

Întoarce chipul înspre lăutar

pe nesimțite;

rămài cu mâna mică pe pahar

cu ochii

sub pleoapele de gene lungi tivite.


Vreau să sculptez prin sentiment

tot ce străvede o mătase indecent cu miros cald

de fân în lumina difuzată lent se rotunjește rodia din sân.

O! 

Prăbușitu-s-a titanul

vanitos, cu fruntea amețită.


Vioara-mi pare-o fată-ndragostită

pe care-o ceartă clocotind, pianul.

Că-n jur e-atâta lume,

ce ne pasă?

Dorința-ne fierbinte să nu pregete!

Sărută-mă cu părul tău de spume,

ia-mi capul între degetele

străvezii și tremurânde, ca-ntr-o plasă. 

Noi retrăim în noaptea viețuirii

ce ne-a adus, asemeni unei unde de vibrații aci -

atâtea generații mușcate-adânc de bestia gândirii. 

De-am adormi din nou

și de-am lăsa ca fruntea noastră

obosită durerea infinită lege-ne -

iar morții înțelege-ne ca pe-un ecou.

De ne-am iubi poetic

c-o inimă, un clopoțel

în care vremea bate-ncetinel

la fiecare generație, patetic.

În restaurant miroase brad.

Tu mă privești atâta de glumeț! 

Și cum zâmbești din gura ta,

isteț pe dinții albi sar sunete și cad.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează