Powered By Blogger

17 ian. 2022

Nu te mira - Vasile Voiculescu















Nu te mira că-mi prinzi privirea,

păienjenită de durere,

adesea cercetând ivirea

și alte lumi, şi altor ere.


În toiul luptelor nebune,

pe rana inimii ce moare

nădejdea vremilor mai bune

răsare pururi ca o floare.


Din tot ce mi-a-nflorit vreodată,

ea singură purta-va roade,

azi, când grădina-i scuturată

și toată floarea stearpă-mi cade.


Zadarnic firea mă striveşte

nereu sub aspra-mi suferinţă,

în mine pururi încolţeşte,

mai viu, obstească năzuinţă.


Şi-n van m-abate-n jos furtuna

și strâns mă ţin cătuşe grele,

în mine lumea-şi 'cearcă-ntr-una

avântu-i veşnic către stele!


Din mii de gânduri turburate

un vis curat mi se încheagă,

precum din spume sfărâmate

ieșit-a Venera întreagă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează