Powered By Blogger

14 feb. 2022

Celălalt - Ilie Constantin

Pe malul râului în întuneric,

la țărmul trecerii și neîntoarcerii.

Nu văd nimic, peștera cerbului e stinsă

și niciun suflet nu mai bâjbâie după jăratic.

Aud cum umblă apa.

Pe malul râului în beznă,

cu simțurile mișunând de apă;

în întuneric ca o piatră

pe malul apei, și aștept.


M-am aplecat adânc pe râu, și tot nu-l văd,

e apa doar un strat al întunericului?

Mă încovoi asemenea unui pod nesigur:

o, nu pe mine, vreau să mă zăresc

ci râul însuși!

Tot mai aproape-i apa, Doamne,

ființa ei pe care în zadar

trecutul stăruie să se așeze.

Mă încovoi tot mai primejdios, și iată

mă prăbușesc pe râu întreg, pe totdeauna,

și-un strigăt mă îneacă, fiindcă simt

de jos în sus cum mă izbește în obraz

celălalt chip al meu – precum un pește odios.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează