Powered By Blogger

14 feb. 2022

D-unde știi că sunt Hagiu*? - Fabulă de Anton Pann

Odată un negustor

fiind pe drum călător,

patru hoți îl întâlnesc,

îl dezbrac, îl jefuiesc

și într-un minut de ceas

numa-n cămașă îl las.


După ce l-au dezbrăcat,

unul din ei s-a uitat,

și cămașa nouă văzând

strigă celorlalți zicând:

-„Nici cămașa nu-i lăsați

și de dânsa-l dezbrăcați!”


Iar bietul om striga:

-”Jupân Hagiu*! fă-mi ăst dar,

lasă-mi cămașa măcar.”

Hoțul auzind astfel,

s-a răstit privind la el:

-”Spune-mi că nu te las viu,

d-unde cunoști că sunt Hagiu*?”


Omul răspunse pe loc:

-„Ba nu te cunosc deloc,

decât jupânelul meu,

auz de la alții și eu

că hagii așa fac,

adică: de tot dezbrac”

Hoțul râzând l-a iertat

și lăsându-l a plecat.


Hagiu*

Potrivit dicținarul limbii române Hagiul era un cetățean respectabil care a visitat locurile sfinte, cum ar fi Mecca pentru musulmani, sau Ierusalim pentru creștini.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează