Powered By Blogger

1 feb. 2022

Dacă va ninge - Mircea Micu

Dacă va ninge înainte

de-a mă întoarce în Ardeal

și va-ngheța de ger mușcata

pălind în geamul casei noastre,

ieși mamă și aprinde rugul

de vreascuri albe sus pe deal

și lasă, de înstrăinare,

să-ți pice lacrima spre astre.

Nemaiștiind vorbi cu tine,

dacă va fi să-ți spun minciuni,

cu nervii prinși sub trotuarul

orașului ce mă sugrumă,

iesi mamă singură-n grădină

și din risipa vieții du-mă

și mă așază sub aleanul

tremurătorilor aluni.

Dacă va fi să ningă mamă

‘nainte de-a te mai vedea,

în iarna asta care cade

ca o vicleană ghilotină,

să știi că mi-a fost dor de tine

cum numai cerului de-o stea

și orbului închis în bezne

dor lung îi este de lumină.

Deschide geamul dinspre codru

și nu mai spune nimănui

câți ani m-ai așteptat tăcută

ca o nălucă, sus, pe deal.

Așază-mi cărțile în ladă

și scoate-mi pozele din cui,

dacă va ninge înainte

de-a mă întoarce în Ardeal!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează