Powered By Blogger

11 feb. 2022

Îndoială - Dumitru Nanu

Eu știu că vanitatea vieței e plăcerea, 

și-a sufletului sfântă podoabă e durerea

o aripă ce-nalță pe om de zei mai sus.

Ne-a-mprumutat-o însuși Isus spre-a fi Isus. 

E-mpărtășirea forței în cea din urmă oră 

când luminat de-a morții mult tainică-auroră, 

apropii fără tremur și fără de blestem 

paharul, – ce cu spaimă cei fericiți îl bem. 

Știu cât e de vremelnic și sbuciumul și cântul, 

fiorul ce încarcă de primăveri pământul 

– și-n cumpănă sunt totuși nehotărât s'aleg: 

primi-voi suferința murind semeț, întreg,

sau voluptatea vieței până la fund sorbită

cu prețu-ngenunchierii din ultima clipită?


De ce reverși, Părinte, precum pe pajiști flori, 

comori de ispitire sub pași șovăitori? 

De ce lăsat-ai setea și-ai pus în drum izvorul

din apa amăgirii să bea rătăcitorul? 

Și dacă lupta-i soarta acelui înțelept, 

la ce bun sângerarea și spinii-n drumul drept?


Miresme-ai pus în floare să ardă smirnă-n plaiuri, 

în cântecul de pasări ecouri de prin raiuri, 

în ochi ai pus uimirea, în suflete dorinți 

și farmec în primejdii, beții în năzuinți, 

împodobit-i valul ce duce pân' la tine, 

cu farmecul pierzării surâsului de-ondine. 

Aș vrea ca să mă bucur de tot ce ai creat, 

să nu știu șovăirea, nici teama de păcat;


Dar ochiul tău în noaptea din sufletu-mi nu moare: 

aprinde-a remușcării dureri mîntuitoare! 

O sete-adânc mă arde, mă chinuie mereu,

de-a mă topi în Tine, schimbând pe om în zeu. 

Puteri necunoscute îmi dau într-aripare,

presimt mult așteptata gândirii împăcare. 

Ca dintr-un pom, din suflet căzând, se vestejesc:

deșertăciunea, – floarea a tot ce-i omenesc,

tot ce încântă mintea și tulbură simțirea 

pălesc, când înainte-mi contemplu nemurirea.


Pe piscurile-nalte e însă-așa de frig,

și nu-mi răspunde nimeni, o! nimeni dacă strig! 

Din stânca fulgerată, pustie, înnegrită,

m-atrage nostalgia de huma înflorită. 

Un râu fugar e vieața, dar vadu-i nu e sec,

de stăvilești undirea podoabelor ce trec? 

Trudit îmi caut raiul și-o umbră-mi stă de pândă; 

în culme sau abisuri târăsc a mea osândă! 

Din calea Ta afară aș vrea să fug, să pier, -

dar simt planând porunca și brațul Tău de fier.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează