Powered By Blogger

12 feb. 2022

Rugăciune poeziei - Antonia Pozzi


Oh, tu mult îmi îndurerezi

sufletul, poezie:

tu ştii dacă eu lipsesc şi mă pierd,

tu care atunci te negi

şi taci.

Poezie, îţi mărturisesc ţie

că eşti glasul meu adânc

tu o ştii,

tu ştii că am trădat,

am umblat pe pajiştea de aur

ce inima-mi a fost,

am rupt iarba -

poezie – acel pământ

unde tu mi-ai dărui cel mai dulce

dintre toate cânturile tale,

unde într-o dimineaţă întâia oară

am văzut zburând în senin ciocârlia

şi cu ochii căutai să urci -

Poezie, poezie care rămâi

profunda mea căinţă,

oh, ajută-mă tu să regăsesc

înaltul meu sat părăsit –

Poezie ce te dăruieşti

doar celui cu ochii de plâns

şi cauţi -

oh să mă redai demnă de tine,

poezie ce mă priveşti.


Pasturo, 23 august 1934

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează