Powered By Blogger

18 mar. 2022

Deputat burtos - Alexandru Macedonski


I

Electori de prin districte,

Toate merg cum n-ați gândit !

Relatarile-mi sunt stricte ;

Niciodată n-am mințit !

Scumpa noastră Românie

E cel mai ferice stat !

Ce prânzuri,

Ce prânzuri

Miniștrii mi-au dat !

Camera-mi priește mie :

Vedeți cum m-am îngrășat !


II

Realegeti-ma iară,

Căci altfel pot să slăbesc !

Eu vă jur că pentru țară

Nencetat o să vorbesc !

Orice-o vrea guvernul nostru

Voi vota neprecurmat.

Ce prânzuri,

Ce prânzuri

Miniștri mi-au dat !

Dați-mi iară votul vostru !

Vedeți cum m-am îngrășat...


III

In trecută sesiune

Când vreun cuvânt scoteam,

Ca să-mi facă lecțiune

La guvern mă adresam.

Deci votați iar pentru mine,

Căci demn v-am reprezentat...

Ce prânzuri,

Ce prânzuri

Miniștri mi-au dat !

De regret să plâng îmi vine,

Vedeți cum m-am îngrășat !


IV

Dacă presa e- inlantata,

E că dânsa prea de tot

Opozantă- nflăcărată

Critica oricare vot !

Oare n-am făcut noi bine

Vocea ei de-am regulat ?

Ce prânzuri,

Ce prânzuri

Miniștri mi-au dat !

De regret să plâng îmi vine,

Vedeți cum m-am îngrășat !


V

Legi, proiecte de tot felul

Și bănoase concesiuni,

Să votez am pus tot zelul,

Căci prin mofturi și minciuni

Câștigând majoritatea,

Noi in grab' le-am regulat.

Ce prânzuri,

Ce prânzuri

Miniștri mi-au dat !

Mi-a fost mare probitatea !

Vedeți cum m-am îngrășat !


VI

In această sesiune

Dacă m-ați alege iar,

Am o sacră misiune,

Să mai umplu ăl pozunar...

De popor ce-mi pasă mie !

Rabde el și nemâncat !

Ce prânzuri,

Ce prânzuri

Miniștri mi-au dat !

Sfântă-i o deputăție !

Vedeți cum m-am îngrășat !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează