Powered By Blogger

17 mar. 2022

Doi franci - Alexandru Macedonski


Câtă fericire, domni de la putere,

La subvențiune nu mă așteptam !

Dar mi-ați acordat-o fără a v-o cere :

Domnilor miniștri, nu vă cunoșteam !

Generozitatea voastră este mare,

Și partidul nostru vă va mulțumi,

Căci mi-ați dat odaie, foc și lumânare,

Și doi franci pe zi !


Asta nu e glumă : suma prețuiește !...

Din ortana voastră multi mă pizmuiesc !

Ei v-aduc tămâie și vă proslăvește,

Și abia o pâine își agonisesc !

Punga țării, însă, este foarte mare ;

S-ar cădea mai bine, deci, a-i răsplăti !

Noi le-am dat odaie, foc și lumânare,

Și trei franci pe zi !


Însuși dumneavoastră, în recunoștință,

Dacă la putere vom sui și noi,

O declar aicea, și, în conștiință :

Vă vom da subvenții demne de ciocoi !

Domnilor miniștri, vă vom mulțămi !

Vă vom da odaie, foc și lumânare,

Și cinci franci pe zi !


O excepție totuși se va face :

Chiar din punga noastră dac-ar fi să dăm,

Trebuie s-o facem, ca să se împace

Personagiul cărui vrem s-o destinăm,

Căci cu cinci franci numai, vornicul cel mare,

Să ferească Domnul, poate a slăbi !

Deci i-om da odaie, foc și lumânare,

Și opt franci pe zi !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează