Powered By Blogger

16 mar. 2022

Hora de Ucenici - Tudor Arghezi

Poate-ai auzit de-o țară...

de țara lui Pierde-vară.


Și acel ce nu aude

are-n țara ceea rude.


Ce-ai să-mi spui de Gură-cască?

Cine nu-i să nu-l cunoască?


Dacă te-aș fi întrebat

despre Papură-mpărat?


S-a dus veste,-aș fi răspuns,

ca de-un drac de popă tuns.


Ia seama să nu te-nșeli,

că trecem la socoteli.


Zece, șapte, nouă, una

deopotrivă-s todeauna.


Ba pe cât mi se cam pare,

nula e ceva mai mare,


Și un chil e càt un dram.

Bine. Nici nu m-așteptam.


Înmulțești? Ca și cum scazi.

Ce-a dat ieri? Ce dă și azi.


Cum e împărăția bună?

Când sporește și adună.


Cum sunt puse oasele?

La om, pe de-a-ndoasele.


Citești drept? Dar scriu întors.

Pui muștar și iese orz.


Pui cartofi, ies toamna gâlci.

Piatra ce-i? Un fel de zgârci.


Despre măduvă și carne...

niște copite și coarne.


Și se vede pe copită

potcoava nejumulită.


Ce-ți fac vacile-n pășune?

Ce să facă? Rod cărbune.


Ce e cercul? Un pătrat.

Cum e unghiul? Crăcănat.


Un cățel? E un purcel.

Ce-i altfel? Tot ce-i la fel.


Sunt acum încredințat.

Tânăru-i om învățat,


Zice Președintele,

potrivindu-și dintele.


Și noi zise adunarea,

ne-am făcut încredințarea.


Așa școală, frate-meu,

parcă-aș învăța și eu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează