Powered By Blogger

17 mar. 2022

Necunoscutei - Cincinat Pavelescu


Blondă, palidă, înaltă,

când trecu pe lângă mine, mlădioasă,

statuie abia ieșită de sub daltă

avea-n ochi privirea caldă, voluptoasă,

și visa niște imagini depărtate...

scene dulci din vremi de mult înmormântate,

iar cu degetele albe și subțiri

scutura dintr-un buchet de trandafiri

o risipă de petale parfumate,

ce, plutind în juru-i albe și ușoare,

păreau fluturi ce se țin după o floare!


Urmăream prin cugetare al ei vis,

când privirea-i, de lumină rătăcită,

mă-nveli cu-o mângâiere infinită.

Ceru-albastru cu seninu-i depărtat

parcă tot în al meu suflet a intrat,

când din ochii ei adânci, de peruzea,

două raze scăpărară-n noaptea mea.

Ani trecură; toamne lungi și ierne grele.

Peste frunte-mi perii albi au înflorit,

și, spre zările pierdute, rândunele

s-au tot dus și s-au întors din pribegit.


Primăvara, liliacul și sulfina

așteptară, în grădină și pe lunci,

să mai scapere asupră-le lumina

din privirile Necunoscutei de atunci...

dar, de când cărarea serii a-nghițit-o

și amurgu-n păru-i galben a apus,

că e moartă pentru mine am simțit-o,

și-o plâng și c-a venit și că s-a dus.


Nu știu azi în care parte ești de lume,

dacă râzi în fericiri ori dacă gemi;

n-ai știut și nu vei ști de al meu nume,

și din umbra-i amintirea mea n-o chemi...

dar de râzi ori dacă plângi în brațele iubirii,

sau de zaci de toți uitată-ntr-un sicriu,

iartă-mă, Necunoscuto, dacă viu

să culeg în urmă-ți trandafirii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează