Powered By Blogger

5 apr. 2022

Aceeași zi - George Gregorian


Azi am iesit iar in oras

Pe strazile ce-n haos ne aduna,

Cu cotituri, cu linii albe pana-n luna, 

Si cu un capat de faras.


Ca-n orice zi trecui cu-obrazul mut 

Pe langa umbre ce zoreau in mersul lor

Toti la un loc faceau un nor 

Care ningea-n adancuri nestiut


La o rascruce de copii haihui,

Prin tipetele calde, un batran

Zambea uitandu-si agonia lui;

Si cum si el era al nimanui

L-am strans din drum si l-am topit in san 


Nu-mi amintesc pe unde-am fost, nici cum. 

Si-azi m-am tarat pe o iluzie de zbor! 

Un sir de forme imi revine ca prin fum 

Si niste zgomot si-un indepartat fior 

De-ntregul  Univers pe micul drum.


Tarziu, cand pe-noptatele stradele

Mecanic m-am oprit in poarta mea, 

Cu-adancurile-n care scanteia 

Vazduhul m-a strigat din stele

M-a desteptat in toti fiorii mei difuzi


Si m-am uitat in el cu ochii uzi 

M-am tot uitat si-am ascultat genuna

in toata inima ce nevazut ii bate! 

Si-mi pare c-am gandit ca totdeauna:


Pamantul, 

Infinit, 

Eternitate!

Prin imprejur fosnea ceva de-aripa fina

Si-am stat asa neghiob si in surdina.

Apoi, pasii un prag - un rest de tei -

Si camera in maruntisul ei

Ma reteza de spatii si de soapte 

Privii la ceas lipit de umbra ce-l respira,

Peretii-n ei ma impaienjenira

Si-am mai dormit o noapte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează