Powered By Blogger

5 apr. 2022

Fecioarele ebreie - George Gregorian


Golgota-si urca-n noapte pustia catedrala, 

Iisus, pe trista culme cu cerul a ramas: 

Cu moliciunea unei tulpini infipta-n vas 

Din gatu-atins de luna ii cade fata pala.


Departe scanteiaza orasu-ncins de ziduri. 

Ard torte pretutindeni; ospete largi se-ntind. 

Batrani, femei si tineri, cat mesele-i cuprind 

Adulmeca mireasma ce fumega din bliduri.


Si falcile dau goana si muzicile canta.

«Sa bem pentru-mparatul eternei inaltimi!»

Si buzele aprinse, lucite de grasimi,

Din cupe-adanci in spasmuri de hohote se-avanta

Si toti, din fiu in tata, de-a-valma prind sa spuie:

Eu l-alungai cu pietre! - 

Eu numai l-am ciupit

Ba eu i-am rupt vesmantul!


Eu rana i-am largit!

Otet i-am dat! - 

Eu spinii! - 

Eu l-am batut in cuie!


Doar albele fecioare din pleoape trist adie; 

Si-n timp ce creste larma ies palide in prag

Suspina lung, cu ochii spre dealul dus si vag 

Pe care crucea-n luna imaginea-si subtie.


Si ca o razbunare ce si-azi razbuna crima, 

In sanii calzi si fragezi ce neamu-l fecundau - 

Adanc infiorate - fecioarele sorbeau 

Paloarea-n care luna invaluia victima!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează