Powered By Blogger

5 apr. 2022

Baladă - George Meniuc


Am sosit la zemna vraiste, surcea:

Buna ziua, matusica. Tiho ii la dumneata?

Baba Ioana nu prea vede. Mainile is cat cociorva.

Iese afara. A izbit cu usa vantul din campie?

Cand aude vorba

Ma imbratiseaza cu blajina bucurie.

Am pus gabja pe o harca, haltoava, coltata.

Nu stiu bota ce-i cu ea.

Ii cam veche si stricata.

Eu am dat de dans

Si tot eu am plans.

I-am strigat cramaluit

Si nu s-a trezit.

Ce-i cu ea? Ce-i cu ea?

Nimeni nu ne-a setarat.

Cauti urmele ca un cantec care-a stat.

Cine-o fi? Unde-o fi?

Au nu-i luceafarul dinspre miaza-zi?

Matusa Ioana, ce s-aude?

Din genunea muntelui

Rasuna buciumul,

Cainele mortii a latrat

Si, ca niste frunze, corbii

Au cazut, s-au aprins, au crapat.

Aripile pamantului

Au sfasiat panzele ceresti.

Vazduh nu mai este,


Vreme nu mai este,

Talharii au tarat ziua

Intr-o poveste negasita.

..

Matusa Ioana, ce se vede?

In crangul cerului

Se boureaza stelele.

In zarea cu furtuna

La raspantia vesteda

Umbra gheboasa

S-a oprit nedumerita:

Unu-i drumul somnului,

Unu-i drumul dorului.

E un fel de ghicitura

Pe mainile vrajmasului.

Din oasele tidvei, prin crapatura,

A crescut spicul graului.

..

Pamantule, negrule,

Da-mi cheile Bucuriei,

Sa-ti deschid usile

Si sa ma pierd in ape.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează