Powered By Blogger

1 apr. 2022

Dorul - cântec popular cules de Alexei Mateevici, 4 februarie 1907


Spuneți, spuneți, blânde stele,

focul lacrimilor mele,

spuneți voi, privighetori,

și voi, frumuseţi de flori.

Numai voi-n această lume

știți al meu necaz şi nume,

numai voi aţi plâns şi eu

taina sufletului meu.

Drăguliţa primăvară

a sosit voioasă-n ţară,

mi-a adus ea mândrul soare

ș-un sân plin de lăcrimioare,

Mi-a adus o luna plină,

ca s-o scald eu în lumină.

Lunca râde şi-nverzeşte,

doru-n suflet se trezeşte.

Izvorul curge în vale,

aducându-mi dor de cale.

Daţi-mi, daţi-mi aripioare,

să mă duc în depărtare,

peste munţi şi peste mare.

Daţi-mi aripi sprintenele,

c-aud glas de turturele.

Duce-m-aş şi tot m-aş duce,

dar să nu mă mai apuce.

Duce-m-aş în cale lungă,

dar să nu mă mai ajungă.

Bate luna printre nouri,

stelele în cer lucesc,

inima îmi plânge-n mine

de necazul ţărănesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează