Powered By Blogger

5 apr. 2022

Fetița din Făgădău - Ion Minulescu


De ce mi-ai promis că vii

cu buzele-ţi arămii,

când ştiai c-ai să mă minţi

cu aceiaşi zece dinţi

cu care m-ai sărutat

când din „Moşi” ţi-am cumpărat

un flacon de „Ton Sourire”

și-o cutie de rahat

„Hagi Bekir”?…


De ce mi-ai jurat solemn

pe icoanele de lemn

și-ai promis lui Dumnezeu

c-ai să mă iubeşti mereu,

când tu ne-ai minţit la fel

și pe mine,

și pe El?...


De ce taci?

Cum?...

Tu nu ştii

că fetiţa mincinoasă

chiar când este-aşa frumoasă

și cochetă

cum eşti tu -

vânzătoare la „Bon Goût” -

nu mai merită să fie

nici dorită,

nici iubită,

nici subiect de poezie

într-o mică prăvălie

cu mantouri

și rochiţe

scoțiene

și pestriţe?


Nu ţi-a fost măcar ruşine,

când ştiai că n-ai să vii,

să-mi mănânci două cutii

cu „praline”,

alta cu „marons glacées”

și nu mai ştiu încă ce -

că tu prea mănânci de toate,

prea ai pofte asortate!...


Aoleo... şi vai de mine!...

Ce să mai fac eu din tine?

Că de ieri nu te iert,

ba chiar să te şi blestem,

că de tine nu mă tem...

ce te fac eu nu-i secret -

te fac „cu ou şi oţet”

și, dacă-ar fi să te-ntorci,

te fac „albie de porci”,

cum se face-n Făgădău...

și-apoi rog pe Dumnezeu

să te facă şi mai rău

decât ce te făcui eu!…


Din volumul Versuri, 1943

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează