Powered By Blogger

5 apr. 2022

Romanța corbului - Ion Minulescu


Pe ţârmul nalt şi drept -

hotarul, de unde-ncepe necuprinsul

imperiu-al apelor albastre

cu-atâtea felurimi de pete,

al apelor ce dimineaţa sunt verzi,

iar seara violete -

un corb a poposit spre seară,

și-aşa, cum stă pe malul mării,

orbit de-albastrele noianuri,

muiate-n purpura-nserării,

parcă-i sositul care-aşteaptă să vină şi-alţi întârziaţi...


Şi-n seara-aceea-n care-apusul

părea mai trist ca-n alte seri,

iar soarele părea că pleacă să nu mai vină niciodată,

m-am dus să-mi plimb pe tărm urâtul

și biata-mi inimă,-mbibată

de-amaru-otrăvilor sorbite din gura-amantelor de ieri...

dar corbul mi-a ieşit in cale

......................................

Pe țărmul mării nalt şi drept,

ca şi pe-o margine de groapă,

veghea un cioclu-naripat,

și cioclul m-a privit o clipă,

a dat din aripi

și-a zburat...

și parcă mi-a şoptit în treacăt:

  • Bine-ai venit... de când te-aştept!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează