Powered By Blogger

9 mai 2022

Imnul lui Constantin Brâncoveanu - Ioan Alexandru


Pragu-i ros de aripi ce-au pătruns

Și nu pot de-acum să se întoarcă

Și așteaptă vânturile stol

Să prefacă gropniţa în arcă

Jubileze ochiul meu în veci

De durere-atins și bucurie

La Hurezi și eu decapitat

Țin pe umeri focul mărturie

Ca roţi la carul mare înhămaţi

Pe cer s-aprind aducere aminte

Cei patru prunci pe rând încoronaţi

Jur împrejurul soarelui părinte

Pe pământ rămas-a faţa lor

Efigii martiri în viţa milenară

Cel mai prunc Matei a întrebat

Cum pot tată rămânea în ţară

De se poate tată să nu mor

Să am partea-ntreagă de pruncie

Fraţii tăi mai mari au și ajuns

Prinţi de foc în altă-mpărăţie

Ni se cere să ne lepădăm

De credinţa sângelui din vine

Dar nu e haină, pruncul meu,

S-o dezbraci în voie pe coline

Vezi tu steaua zorilor de zi

Cât de-aproape tremură în unde

Dacă vrei cu pumnii s-o cuprinzi

Apa trece steaua se ascunde

Ia din Marea Neagră într-un vas

Pe pământ în vreme de furtună

Zbuciumul într-însa-i fără glas

Cum e ciungă strunga fără stână

Fiul meu trupșorul tău plăpând

Este pâinea firii preacurată

Rabdă numai fulgerul cuvânt

Să-i ridice rana din covată

Scump ai fost și tu răscumpărat

Ai nădejdea lacrimilor sfinte

Plânge fiul meu neconsolat

Până trecem pragul la părinte

O mlădiţă văd peste Carpaţi

Din izvorul lacrimilor tale

Cum deșteaptă vulturii înfriguraţi

Și-i preface-n stele osanale

Picăturile durerii se întorc

În potir de aur și rubine

Viţa-ntreagă-n fiecare bob

Decantează focul ce-o susţine

Și când n-ai să poţi să mai înduri

Și prigoana-i mai presus de tine

Să cunoști iubitul meu copil

C-ai ajuns în patrie cu bine.

Vin și eu degrabă fiii mei

Și vom fi de-a pururi împreună

Ce unește duhul pe pământ

Cerul numai unge și-ncunună

Ce e trup din trup poate să ia

Numai partea sa de slăbiciune

Corpul osământ nepieritor

Mărturia focului rămâne

Sângele de-asemeni suveran

Nici un jug nu poate să-l cuprindă

Numai viţa e măsura lui

Și priveghiul candelei la grindă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează