Powered By Blogger

8 mai 2022

Ciornă I - Camil Petrescu


Atât de mult eșți ceea ce-am dorit însingurat, 

Că iată acum 

Apropierea ta adevărată. 

Neașteptată, negândită, la doi pași, 

Mă-ngheață ca o nălucire.

Călătoreau spre ține gândurile mele

Uscate, rătăcite,

Păsări obosite peste pustiuri nisipoase;

Arar ca norii mici spre pajișți însorite.

Dura uscată-n suflet

Învârtejirea deznădăjduită-a unui gol.

Și-acuma numai dacă stai în loc 

Cu fragezimi de carne și de crin 

Fiintă mea spre ține năvălește


Cum năvălește vântul din pustiu 

Spre golurile marii verzi.

Aș vrea să-ți spun acestea

Cu glas de toată ziua,

Cu răsuflarea calmă,

Și să găsesc cuvinte mai simple decât piatra,

Pe care poți s-o ții în palmă.

Mă tot gândeam întruna că s-ar putea să vii.

Dar simt că dacă-ai face-acum

Un pas spre mine

Cu ochii mari ca o chemare, vii,

Părelnic lujer de nalbă,

Gând crescut spre zenit;

Apropierea ta adevărată

Cu trupul în mătase albă

M-ar îngrozi ca nălucirea bruscă

A unui mort iubit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează