Powered By Blogger

2 iun. 2022

Avortul - Anne Sexton


Un trup care ar fi trebuit să fie născut s-a dus


Dupa cum pământul și-a țuguiat gura

fiecare boboc nădușind din nod,

mi-am schimbat pantofii, apoi am condus spre sud.


Sus peste Munții Albaștri, unde

Pennsylvania saltă fără capăt,

purtându-și, ca o pisicuța creionată, părul verde.


drumurile ei scufundate ca o văiugă cenușie;

unde, în adevăr, grungeul crapă rău,

un sac întunecat din care a curs cărbunele,


Un trup care ar fi trebuit să fie născut s-a dus.


iarba tăioasă și vrednică precum halebardele,

și eu întrebându-mă când va crăpa pământul,

și eu întrebându-mă cum orice fragil supraviețuiește;


sus în Pennsylvania, am întâlnit un omuleț,

nu Rumpelstiltskin, deloc, deloc...

el luă plinătatea ce iubitul începu.


Întorcându-mâ în nord, chiar și cerul se subție

ca o fereastră înaltă privind niciunde.

Drumul era plat ca o banda de tinichea.


Cineva care ar f trebuit să fie născut

e mort.


Da, femeie, o asemenea logică va duce

la pierdere fără moarte. Ori spune ce ai vrut

Tu lașo... copilul acesta ce-l sâng.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează