Powered By Blogger

2 iun. 2022

Ţigări şi whisky şi femei nebune, nebune - Anne Sexton


(dintr-un cântec)


Poate m-am născut în genunchi,

m-am născut tuşind într-o iarnă nesfârşită,

m-am născut aşteptând sărutul norocului,

m-am născut cu o anumită impetuozitate –

şi, totuşi, cu trecerea anilor,

am învăţat repede despre bariere,

despre frustrare, despre mirosul clismelor.

Am învăţat foarte devreme să nu îngenunchez,

să nu sper, să-mi cultiv pasiunile în debara

unde nu se află nimeni, doar păpuşile, perfecte şi îngrozitoare,

cărora li se poate vorbi în şoaptă sau pot fi aşezate jos pentru a muri.


Acum, că am scris atâtea cuvinte

şi am renunţat la multe iubiri,

rămânând tot cine am fost întotdeauna –

o femeie a exceselor, a ardorii, niciodată îndestulată,

găsesc că efortul a fost inutil.

Nu mă uit în oglindă

în aceste zile

şi văd un şobolan beat care îmi evită privirea?

Nu-mi simt dorinţele la fel de acut,

că aş prefera să mor decât să le privesc

în ochi?

Îngenunchez încă o dată,

în caz că norocul ar putea trece totuşi

în secunda următoare.


traducere de Petru Dimofte

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează