Powered By Blogger

2 iun. 2022

Cântece pentru un cântăreț colorat - Elizabeth Bishop


I

O mașină de curățat se blochează pe linie, 

dar nu este a mea. 

Nici unul dintre lucrurile pe care le pot vedea 

nu-mi aparțin. 

Vecinii au primit un radio cu o antenă; 

noi avem un portabil mic. 

Au mult spațiu pentru dulapuri; 

avem o valiză. 


Spun, “Le Roy, cât de mult ne datorăm? 

Ceva ce nu pot înțelege, 

cu atât mai mult avem mai mult ... " 

El răspunde doar: "Hai să mergem." 

Le Roy, acum câștigi prea mulți bani. 


Stau și mă uit la curtea noastră 

și găsesc foarte greu. 

Ce avem pentru toți dolarii și cenți? 

- O grămadă de sticle de gard. 

Este credincios și e bun 

dar el are o minte scormonitoare. 

A văzut foarte mult; el este obligat să vadă restul, 

și dacă protestez 


Le Roy răspunde cu o încruntare, 

"Dragă, când câștig, cheltuiesc. 

Lumea este largă; încă se extinde .... 

O să-mi găsesc un loc de muncă în următorul oraș. 

Le Roy, acum câștigi prea mulți bani. 


II 

A sosit timpul să oprim; 

și astfel se termină. 

A plecat cu ceilalți prieteni. 

El nu trebuie să încerce să facă modificări, 

această ocazie e vina lui. 

Prin ploaie și întuneric îi văd fața 

de-a lungul străzii, la Flossie. 

Bea în lumina roz caldă 

la acompaniamentul picolo-ului. 


A sosit timpul să oprim. 

L-am întâlnit cu Varella 

și l-am lovit de două ori cu umbrela mea. 

Poate că această ocazie a fost vina mea, 

dar a sosit momentul să oprim. 


Du-te să bei vinul și să te micșorești. 

Lăsați picolo să se joace. 

M-am săturat de tot ce ți-a spus. 

Acum îmi urmăresc propria cale. 

Plec în autobuz în seara asta. 

Departe de autostradă, umed și negru 

Mă plimb și plec și nu mă mai întorc. 

Mă duc să iau autobuzul 

și găsiți pe cineva monogam. 


A sosit timpul să oprim. 

Am împrumutat 15 de dolari 

și mă va duce oriunde. 

Pentru această ocazie e vina lui. 

A sosit timpul să oprim. 


III 

Cântec de leagăn. 

Adulți și copii 

se scufundă la odihnă. 

Pe mare, nava mare se scufunda și moare, 

plumb în sân. 


Cântec de leagăn. 

Fie ca națiunile să se rătăcească, 

să cadă națiunile. 

Umbra patului face o cușcă enormă 

pe perete. 


Cântec de leagăn. 

Dormiți și continuați, 

războiul s-a terminat în curând. 

Aruncați jucăria prostie, inofensivă, 

ridica luna. 


Cântec de leagăn. 

Dacă ar trebui să spună 

nu ai nici un sens, 

nu-i minte; nu va face 

multă diferență. 


Cântec de leagăn. 

Adulți și copii 

se scufundă la odihnă. 

Pe mare, nava mare se scufunda și moare, 

plumb în sân. 


IV 

Ce strălucește în frunze, 

frunzele umbrite, 

ca lacrimile când cineva se întristă, 

strălucind, strălucind în frunze? 


Este roua sau este lacrimi, 

roua sau lacrimi, 

atârnând acolo ani și ani 

ca o rouă de lacrimi? 


Apoi roua începe să cadă, 

coborâți și cădeți, 

Poate că nu sunt lacrimi deloc. 

Vedeți-o, vedeți că se rostogolește și cade. 


Ascultați că se încadrează pe pământ, 

auziți, în jur. 

Acesta nu este un sunet lacrimal, 

bate, bate pe teren. 


Vedeți-o acolo, ca și semințele, 

cum ar fi semințele negre. 

a se vedea ca a lua rădăcină ca buruieni, 

mai rapid, mai rapid decât buruienile, 


toate semințele strălucitoare se prăbușesc, 

conspirația rădăcină, 

și ce floare ciudată sau fructe 

va crește de la această rădăcină conspirativă? 


fructe sau flori? Este o față. 

Da, o față. 

În acel loc întunecat și încurcat 

fiecare sămânță crește într-o față. 


Ca o armată într-un vis 

chipurile par, 

mai întunecate, mai întunecate, ca un vis. 

Sunt prea reali pentru a fi un vis.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează