Powered By Blogger

5 iun. 2022

Paracliser în munți - Nicolae Dabija

 

Sunt paracliser într-o biserică veche

zidită de-un sulger 

care aprind lumânările

de la fulger, 

mă agăț, ades, de nori

ca să trec peste hău 

şi strig: Iată-mă, Doamne!

Uită-te, Doamne! -

acesta sunt eu!


Când pârâie cerul de trăsnete grele

îngenunchez pe pragul

chinoviei  mele 

şi mă rog (eu, o biată furnică):

Iată-mă, Doamne!

Iartă-mă, Doamne, 

că nu mi-i frică.


În biserica mea zidită pe-o buză 

de hău

nu mă rog decât eu,

aprind câte-o mie de lumânări

la icoana lui Christ 

şi zic: Iată-mă, Doamne!

Vezi-mă, Doamne!,

cât sunt de trist.


Mă simt aici în biserica zidită

de sluger 

ca un arbore-n care

locuieşte un fulger;

şi-ntre stânci -

din câlți de ceaţă - fac punți 

când ning singurătăți de sus,

peste munți.


Visez, în sihăstria mea,

de multe ori

 cum păcatele mele mă trag către nori 

iar eu strig, prin viscol şi ger: 

Iartă-mă, Doamne!

Iată-mă, Doamne! -

eu sunt ninsoarea

ce cade în cer...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentează